نتایج مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن مشخص شد و سه نفر از حفاظ کل قرآن موفق به دریافت مدرک درجه یک معادل دکترا شدند.

به گزارش سامانه فائزون؛ نتایج مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شد.

۲۰ نفر از حفاظ قرآن در آزمون مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم که روز جمعه، ۱۵ آذرماه، در محل سازمان دارالقرآن برگزار شد شرکت داشتند و سه نفر از حافظان کل قرآن کشورمان به نام‌های معصومه گودرزی از استان اصفهان، ابوالفضل مهدوی‌صدر از قم و مسعود اکبری از استان مرکزی موفق به دریافت مدرک درجه یک معادل دکترا شدند.

در این آزمون در بخش تفسیر ۲۰ سؤال تشریحی و ۴۰ سؤال چهارگزینه‌ای، در بخش مربوط به علوم قرآنی براساس کتاب آیت‌الله معرفت، پنج سؤال تشریحی و ۱۰ سؤال چهارگزینه‌ای و در بخش تفسیر ۱۵ جزء اول براساس کتاب آیت‌الله مکارم شیرازی نیز، ۲۰ سؤال تشریحی و ۴۰ سؤال چهارگزینه‌ای مطرح شده‌ است.

سه فرد دریافت‌‌کننده مدرک درجه یک موفق شدند، حد نصاب بالای ۷۵ را کسب کنند و به عنوان استاد قرآن کریم شناخته شوند.

مدارک این افراد با مدارک دیگر قبول‌‌شدگان آزمون دوازدهم و سیزدهم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواهد رسید و تا پایان سال اعطا می‌شود.

یادآور می‌شود، همزمان با آزمون مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم، آزمون مرحله سوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نیز ۱۵ آذرماه برگزار و نتایج این آزمون طی هفته گذشته اطلاع‌رسانی شد. در این آزمون فقط سه نفر به نام‌های محمدحسین واعظی‌منفرد از بوشهر، فاطمه خالقی از خراسان رضوی و امین صمدی‌بخارایی از خراسان رضوی موفق شدند که مدرک تخصصی درجه دو را دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *