به گزارش سامانه فائزون؛ نام‌نویسی از شرکت‌کنندگان دور جدید طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) آغاز شد.

حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: این طرح امسال برای اولین‌بار در دو بخش دختران و پسران و با مشارکت آستان قدس رضوی در سراسر کشور اجرا و طی آن استعداد‌های برتر نوجوان در تلاوت قرآن شناسایی و تحت آموزش‌های مختلف قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این طرح امسال با مشارکت گسترده آستان قدس رضوی در ۲۷ استان و توسط ۳۳ مؤسسه اجرا می‌شود.

مقدم کیا از برگزاری مرحله اول طرح طی دو ترم خبر داد و گفت: ترم نخست تا پایان بهار و ترم دوم تا پایان تابستان ۹۹ برگزار می‌شود و پس از آن برنامه‌ریزی‌های بعدی را برای قرآن‌آموزان انجام می‌دهیم.

دبیر طرح ملی تلاوت درخصوص رده سنی این طرح گفت: طرح امسال در بخش پسران در رده سنی ۸ تا ۱۴ سال و دختران در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال در استان‌های مختلف اجرا می‌شود.

دبیر طرح ملی تلاوت از اجرای نام‌نویسی تا اواخر آذرماه خبر داد و گفت: پس از پایان نام‌نویسی امسال برای اولین‌بار دوره‌ای به عنوان دوره پیش نیاز برای ثبت‌نام کنندگان برگزار می‌کنیم که در آن طی ۱۰ جلسه اصول تلاوت تقلیدی و شیوه حفظ کردن آن را قرآن‌آموزان یاد می‌گیرند. دو جلسه هم با خانواده‌ها داریم تا هم با طرح آشنا شوند و هم اهداف و اصول تقلیدی‌خوانی را برای کمک به بچه‌ها بیاموزند، همچنین در این جلسه‌ها به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود تا در زمان بحران و تغییر صدا که در سنین بلوغ رخ می‌دهد که چگونه می‌توانند فرزندشان را مدیریت کنند. البته نظم و برنامه‌ریزی برای تمرین به همراه بهداشت صوت و حنجره از دیگر موارد آموزشی در دوره پیش نیاز است.

به گزارش فارس؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی طرح به نشانی http://www.melitelavat.ir مراجعه و یا از اینجا اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *