حجت‌الاسلام محمد رضازاده جویباری، مدیر موسسه قرآن و نهج‌البلاغه قم با اشاره به اینکه پایان هفته، کلاس‌های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان قرآن آغاز می‌شود، گفت: این کلاس‌ها از فردا، ششم آذرماه به صورت حضوری تشکیل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه این طرح مربوط به افراد و حافظان کل قرآنی است که تمایل دارند تا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، مدرک کارشناسی از دانشگاه را دریافت کنند، اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، حافظان قرآن بدون محدودیت علمی و تحصیلی و حتی در مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان می‌توانند، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم دریافت کنند، اما مشروط به اینکه چند اقدام را انجام دهند.
رضازاده جویباری بیان کرد: نخست اینکه در پایگاه اینترنتی سازمان دارالقرآن الکریم ثبت نام کنند و در دو آزمون تستی و ترجمه قرآن کریم در اسفندماه، حضور پیدا کنند و سپس در آزمون شفاهی حفظ کل قرآن که اوایل سال آینده برگزار خواهد شد، شرکت کنند. در صورت قبولی در آزمون ترجمه و تفسیر کتبی و شفاهی حفظ کل، مدرک درجه سه حفظ تخصصی قرآن که معادل مدرک لیسانس است به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه این مرحله‌ای است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی باید دنبال کرد، افزود: سپس می‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش در رشته علوم قرآن و حدیث شرکت کنند.
مدیر موسسه قرآن و نهج‌البلاغه تصریح کرد: همچنین این مؤسسه ۱۳ کتاب و جزوه از خلاصه دروس مقطع چهارساله کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث را تهیه، تدوین و تألیف کرده است که به عنوان منبع این آزمون در اختیار شرکت‌کنندگان این دوره قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: همچنین این دوره نیز به صورت غیرحضوری و در قالب ۱۱۰ جلسه و همچنین ۲۱ جلسه تست تشریحی، در مجموع ۱۳۱ جلسه آموزشی در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی http://www.2noor.com/fa مراجعه کنند. همچنین این جزوات در قالب لوح‌های فشرده تهیه شده است که برای متقاضیان ارسال خواهد شد.
رضازاده جویباری تصریح کرد: دوره حضوری به مدت چهار ماه به طول می‌انجامد که در هفته سه جلسه چهارساعته تشکیل خواهد شد.
یادآور می‌شود، دفتر مرکزی مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه در قم، خیابان صفاییه، کوچه ۳۴، پلاک ۴ قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۲-۳۷۷۴۵۴۸۰-۰۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *